whisker2.0
In elke functie, lopen arbeidstarieven
sterk uiteen.

newbulb
Ideeën komen in cijfers.

~ 2/3
Percentage van managers waarbij
de analytische vaardigheid ontbreekt
om zakelijke resultaten te
definiëren buiten prijs en efficiency.

73k
# functiebenamingen geanalyseerd
door Brightfield.

Net zoals velen maakt Brightfield’s benadering tot het modelleren van tarieven optimaal gebruik van de beschikbare data maar dan met één duidelijk onderscheid; we gebruiken alleen geloofwaardige gegevens. Gegevens uit betrouwbare bronnen die werkelijk de manier waarop uw bedrijf flexibel talent eist, vertegenwoordigt. Ons model is in essentie gebouwd op wat wij noemen "integriteit van het feit." Gezien hoe wijd tarieven kunnen variëren binnenin functienamen en hoe vaag deze titels kunnen zijn, is het van belang om gegevens te contextualiseren vooraleer gemiddeldes te berekenen of benchmarks van derde partij ondernemingen te hanteren. Gecombineerd met een mix van meerdere inputs zoals leveranciers Pareto,  ‘headcount’ dispersie per locatie alsook ‘Voice of the Customer’ interview resultaten, bieden de empirische data en het verhaal van de eindgebruiker/stakeholders niet alleen inzicht voor nu, maar vooruitziende blik voor morgen; een op feiten gebaseerde voorspeller van oplossingen die zullen werken in plaats van oplossing die zouden kunnen werken.

Ons verlangen naar echte gekwantificeerde feiten gaat veel verder dan één enkel model. Lees hoe een nieuwe data-gebaseerde tool set flexibele arbeidsprogramma's meer concurrerend kan maken op de Talent Data Exchange pagina.

 

Fair-Market-Value
Two terms in real need of clarity and objectivity.

Wij geloven dat woorden zoals "markttarief” en "eerlijke marktwaarde" vaak worden gebruikt met goede bedoelingen, maar ze worden ook gebruikt met een ontoereikende definitie. Markttarief veronderstelt een duidelijk begrip te zijn van een afzonderlijke markt, waarvan de grenzen gemeenschappelijk worden gedefinieerd en waarvan de transactionele gegevens zijn samengevoegd en gehomogeniseerd. Eerlijk marktwaarde veronderstelt dat eerlijkheid en waarde ook gemeenschappelijk zijn gedefinieerd en begrepen. Echter in werkelijkheid lopen de gegevens, die bestaan uit de transacties van een bepaalde functie tegenover een aantal verschillende bedrijven in een bepaalde geografie, sterk uiteen door gebrek aan een zinvolle conformiteit overheen meerdere variabelen. Het is moeilijk om de term “eerlijk” objectief te gebruiken door het feit dat recruiters, die worden gecompenseerd door een percentage van de tarieven, de meest typische deskundige bron zijn van de markttarieven en de richting van die tarieven. De Brightfield aanpak levert nauwkeurigheid en derde partij objectiviteit dat zich uitsluitend baseert op geloofwaardige bronnen van vergelijkbare gegevens.

 

newbell2

We believe 3-8% standard deviation of job title pay rate is healthiest.